piatok 21. júla 2017

Veľké Bum a malé Bum (recenzia)

Vydavateľstvo BUVIK vydáva hodnotné detské knihy, ktoré sú ozdobou knižnice každého dieťaťa. Pri čítaní niektorých z nich sa dozvieme nové informácie, iné nám sprostredkujú príbehy s morálnym posolstvom, pri ďalších si potrénujeme logické myslenie alebo výslovnosť, ale niektoré sú zdrojom dobrej nálady. Medzi knihy, ktoré sú zdrojom dobrej nálady nepochybne patrí aj kniha Veľké Bum a malé Bum.

Knihu napísal Daniel Hevier. Pre prípad, že by ste sa o tomto významnom slovenskom spisovateľovi chceli dozvedieť zaujímavé informácie, ponúkam vám niekoľko zdrojov. Cenným zdrojom informácií je webové sídlo Hevi - jedná sa o oficiálnu stránku Daniela Heviera, čiže obsahuje dôveryhodné informácie (len je škoda, že už veľmi dlho neboli pridané nové články). Aj tí čitatelia, ktorí dôverne poznajú Hevierovu tvorbu, sa možno dozvedia nové informácie z rozhovorov s Danielom Hevierom, ktoré som našla na internete: 1, 2, 3, 4.

Ilustrácie nakreslil Ľuboslav Paľo. Aj o ňom sa dajú na internete nájsť zaujímavé informácie, napríklad tu.

Recenzovaná kniha

Prvé dojmy a zistenia

Kniha je určená pre deti od 3 rokov.

Obálka knihy hrá výraznými farbami, na môj vkus až príliš výraznými. Vďaka tomu je však neprehliadnuteľná a to je dobre. Bola by škoda nevšimnúť si v kníhkupectve túto knihu v záplave iných detských kníh.

Obsahuje básničky rozdelené do piatich väčších kapitol a jednej menšej, neočíslovanej kapitoly: Zvieratká, Pesničky, Snehuliaci, Veľké BUM a malé bum, Kde bývajú rozprávky a Počítanie hviezd pred spaním.

Veľmi sa mi páčia veselé ilustrácie, ktoré úžasne dotvárajú básničky.

Už pri čítaní tretej básničky som sa začala usmievať a úsmev mi vydržal až do konca tejto nádhernej knihy. Básničky sú veselé, hravé, nápadité i zábavné. Nezvyknem knihy čítať nahlas, ale pri tejto knihe som cítila silné nutkanie s tým začať. Slová básničiek sa mi drali na jazyk. Pri niektorých básničkách ma prekvapila ich hravosť, pri iných zase nápaditosť, ďalšie ma rozosmiali. Je úžasné, čo všetko v človeku dokáže vyvolať jedna detská kniha!

Obsah

Kniha obsahuje rozmanité básničky, napríklad:

vtipnú básničku o Nosonosonosorožcovi,

básničky, pri ktorých hlasnom čítaní sa môže aj skúsenému rodičovi zamotať jazyk,

nápaditú básničku o Smiechuliakovi,

vtipnú básničku s názvom Dádcha: Fufnavá báseň, ktorá deti určite pobaví a možno im chvíľu aj potrvá, kým rozlúštia všetky skomolené slová,

hra so slovami je v básničke Sliepkáč a kohútica dotiahnutá do úplnej dokonalosti.

Dôvody, prečo sa mi kniha páči:

• obsahuje nápadité, veselé básničky, ktoré vyčaria úsmev na tvári deťom i dospelým,
  • niektoré básne môžu byť užitočnou pomôckou pri precvičovaní výslovnosti,
  • ilustrácie úžasne dotvárajú básničky a spolu s nimi tvoria neodolateľný celok.

Záver

Na obálke knihy je napísané: "Táto kniha vznikla z lásky. Napísal ju básnik, rozprávkar a skladateľ Daniel Hevier, lebo má deti rád. Obrázky namaľoval maliar, ilustrátor a spisovateľ Ľuboslav Paľo, lebo ho deti majú rady. Vydal ju BUVIK, vydavateľstvo pre deti, aby vám básničky a pesničky skrášlili každý deň." Z tejto knihy je naozaj cítiť, že je napísaná z lásky. Veľké Bum a malé Bum je nádherná, hravá, nápaditá kniha, ktorá vyčarí úsmev na tvári deťom i dospelým. Po tejto knihe siahnem vždy, keď bude treba zlepšiť si náladu, lebo zaručenie odstráni smútok a zlú náladu.

Bibliografické údaje knihy a oficiálnu anotáciu nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu