Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 25. septembra 2017

Knižný úlovok: Valčík stromov a oblohy

Prvé, čo ma zaujalo na knihe francúzskeho spisovateľa Jeana-Michela Guenassia nazvanej Valčík stromov a oblohy, je krásna, pútavá obálka. Neskôr som zistila, že sa na nej nachádza časť obrazu Hviezdna noc od slávneho maliara Vincenta van Gogha:

zdroj: https://sk.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh#/media/File:VanGogh-starry_night.jpg

Pri rozhodovaní o kúpe tejto knihy zavážil aj fakt, že sa v mojej knižnici už nachádzajú dve knihy tohto autora. Po prečítaní anotácie som viac neváhala a knihu objednala.

Autor: Jean-Michel Guenassia
Názov: Valčík stromov a oblohy
Vydavateľ: Premedia
Rok vydania: 2017

Oficiálna anotácia: Marguerite je mladé dievča dusiace sa obmedzeniami končiaceho sa 19. storočia. Žije so svojím otcom – lekárom Paulom Gachetom – v Auvers-sur-Oise pri Paríži a sníva o tom, že bude maliarkou. Vo chvíli, keď plánuje útek do Ameriky však za jej otcom počas dusného leta prichádza Vincent van Gogh. Marguerite sa zamiluje a Jean-Michel Guenassia nám vo svojom najnovšom románe odhaľuje prekvapivý príbeh ich lásky. Čo ak doktor Gachet nebol verným a obetavým priateľom impresionistov, ale skôr márnomyseľným oportunistom? A čo ak jeho dcéra bola vášnivou a zamilovanou mladou ženou? Čo ak Vincent van Gogh vôbec nespáchal samovraždu? A čo ak sú niektoré z jeho obrazov vystavené v Muséed’Orsay falzifikátmi? Guenassia sa pýta a pôsobivým spôsobom hľadá odpovede v dobových dokumentoch a v prežívaní dospievajúcej ženy. Okrem portrétu jednej zakázanej lásky čitateľom ponúka aj príbeh konca storočia a obrovských zmien, ktoré predznamenávajú novú éru.

Rovnako ako vo svojom najznámejšom diele Klub nenapraviteľných optimistov autor prepája silný príbeh s dokumentárnym základom. Oživuje tým najplodnejšie obdobie impresionizmu a vrhá nové svetlo na umelcove osudové dni.


Čítali ste niektorú z kníh tohto autora? Ak áno, napíšte mi komentár pod článok. 

2 komentáre:

  1. Ahoj, musím povedať, že tvoj článok ma navnadil na to, aby som si knihu prečítala, určite si ju pridám na zoznam a wishlist, hoci od tohto autora som ešte nič nečítala, no mám rada umenie a knihy, v ktorých sa objavuje. :) Na tvoj blog som sa dostala náhodou ale zaujal ma, idem prelustrovať ďalšie články. :D :) Dashy

    OdpovedaťOdstrániť